אני ד"ר רקפת אופק אלמוג ראש המחלקה להנדסת חומרים מתקדמים בעזריאלי מכללה אקדמית ללימודי הנדסה.
אני שמחה על ההתעניינות שלך בלימודי הנדסת חומרים. ריכזנו לך כאן את כל המידע על הלימודים אצלנו במחלקה, כדי לאפשר לך לקבל תמונה מלאה ולהחליט את ההחלטה הנכונה בשבילך.
הנדסת חומרים – החומרים שמהם עשויה הקידמה
הנדסת חומרים נחשבת לנושא רב תחומי, שכולל עיסוק לא רק ב"הנדסה" – כלומר שלבי התכנון והייצור של המוצר – אלא גם בבחינת החומרים השונים ממנו הוא עשוי. דרך האספקטים הכימיים, הפיזיקאליים והביולוגיים שלו והתאמתם למטרת המוצר.
במהלך העשורים האחרונים תחום הנדסת החומרים צבר תאוצה בפיתוח חומרים ותהליכים חדשים בתעשיות מתקדמות. ותוך כדי כך, גדלה גם המודעות לתרומתו של התחום ולחשיבות תפקידו של מהנדס חומרים בקידום תעשיות עתירות ידע וטכנולוגיה.
המומחיות של מהנדס חומרים
ההיקף הרחב של התחום, מגוון החומרים והטכנולוגיות שמתפתחות כל הזמן, מחייבים ידע והתמחות ספציפית בחומרים, כדי לבחון את התאמתם לשימוש המוצר.
כאן נכנס לתמונה מהנדס חומרים שמלווה את תהליך הייצור משלב בחירת החומרים וקביעת התהליכים הדרושים לפיתוח המוצר, ועד להרצת פס הייצור ולבקרת המוצר המוגמר.
הפיתוח והייצור של כל מוצר מבוסס על ידע של מהנדס חומרים שמומחה בתחום הספציפי שאליו שייך המוצר. לדוגמה, בחברה שעוסקת בפיתוח אמצעי מיגון כמו אפוד קרמי, כל תהליכי התכנון, הייצור והבדיקה של המוצר מול קליעים וכלי נשק שונים – נעשים בקבוצות מחקר ופיתוח שכוללות תמיד מהנדס חומרים.
למהנדס חומרים יש תפקיד משמעותי בבחירת חומרים ואפיון תכונות חומרים, בתהליכי הפיתוח והייצור של מוצרים מתחומים שונים כמו: מכונית, מטוס, מעבורת חלל; תכנון וייצור שתלים רפואיים לתעשייה הביו-רפואית; ייצור מעבדים לטלפונים סלולאריים ולמחשבים; תכנון וייצור מסכים גמישים שאינם שבירים ויחד עם זאת – שקופים; ייצור רכיבים חכמים וזעירים להתקנים מיקרו-אלקטרוניים ורכיבים אלקטרו-אופטיים; תכנון ושילוב ממברנות בתהליכי התפלת מים ועוד.
בכל פיתוח של טכנולוגיה חדשה מהנדס חומרים אחראי על בחירת החומרים הנכונים והמתאימים, לכן, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, תחום הנדסת חומרים הופך לחשוב ורלוונטי יותר, ומהנדס חומרים – לחיוני יותר.
לימודי הנדסת חומרים בעזריאלי
לימודי הנדסת חומרים בעזריאלי עוסקים בהבנת התכונות וההתנהגות של חומרים מתכתיים, קרמיים, פולימריים וחומרים מרוכבים, המשמשים לייצור מוצרים ומערכות בכל שטחי הטכנולוגיה העכשווית.
תכנית הלימודים כוללת את כל הנושאים הקלאסיים של הנדסת חומרים, ובנוסף, כוללת התמחות בתחומי חומרים למיקרואלקטרוניקה או טכנולוגיות סביבתיות.
לימודי התואר הראשון נמשכים 4 שנים.
כמכללה אקדמית להנדסה אנחנו משתתפים בפרויקט ייחודי של האיחוד האירופאי MMATENG – Tempus.
באמצעות הפרויקט אנחנו יכולים להבטיח שתכניות הלימודים לתואר ראשון ושני של הנדסת חומרים בעזריאלי – שוות ברמתן ללימודי השכלה גבוהה באירופה. כך הפרויקט תורם לקידום ופיתוח המיומנויות והיכולות שנדרשות ממהנדסי חומרים בארץ ובעולם.
אנחנו בעזריאלי מכללה אקדמית ללימודי הנדסה מזמינים אתכם להצטרף אלינו וליהנות מכל היתרונות של מוסד אקדמי מהמובילים בישראל ללימודי תואר ראשון B.Sc. בהנדסת חומרים.
תוכנית הלימודים הנדסת חומרים
המסלול ללימודי תואר ראשון בהנדסת חומרים בעזריאלי מכללה ללימודי הנדסה מתפרס על-פני ארבע שנים. תכניות הלימוד בתחום מעניקות לסטודנטים הכשרה מקיפה במקצועות היסוד: מתמטיקה, פיסיקה, כימיה ותכנות. במסלול זה מושם דגש רב על לימוד מקצועות אלה במטרה לאפשר לסטודנטים הבנה מדעית של לימודי הטכנולוגיה. בהמשך, נלמדים כל מקצועות הטכנולוגיה המודרנית, המתבססים על מקצועות היסוד. בשלב האחרון של הלימודים מושם דגש על יישום הידע התיאורטי ועל שילובו עם לימודי התמחות.
הלימודים מלווים בהכשרה מעשית במעבדות מתקדמות במכללה ובמעבדות מחקר בעלות ציוד אנליטי מתקדם בחברות היי-טק בתעשייה.
בשנה הרביעית והאחרונה מתבצע פרוייקט הגמר, "פרויקט המהנדס" – המשלב בין הידע ההנדסי והטכנולוגי לבין העבודה בתעשייה. לחצו כאן לתכנית הלימודים המלאה
התמחויות בלימודי הנדסת חומרים
תוכנית הלימודים בעזריאלי, מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, במחלקה ללימודי הנדסת חומרים כוללת שתי התמחויות:
- התמחות בחומרים למיקרואלקטרוניקה – החל משנת ההקמה תש"ס 1999.
- התמחות במשאבי טבע וסביבה – החל משנה"ל תשע"ז 2016.
עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה משתתפת בפרויקט MMATENG – Tempus, פרויקט של האיחוד האירופאי, שמטרתו להביא לאחידות ברמת תכניות הלימודים לתואר ראשון ושני של הנדסת חומרים ובאיכותם, כך שיהיו שווים ללימודי השכלה גבוהה באירופה. מדובר בתכנית שתורמת לפיתוח המיומנויות והיכולות שידרשו בעתיד ממהנדסי חומרים בארץ ובעולם.
בין הקורסים הנלמדים:
- * חומרים מרוכבים
- * ננוטכנולוגיה
- * שיטות לאיפיון חומרים
- * חומרים להתקנים אלקטרואופטיים
- * חומרים ותהליכים במיקרואלקטרוניקה
עבור בעלי תעודת בגרות ישראלית
* ממוצע בגרות משוקלל 90 ומעלה
* בחינת בגרות במתמטיקה-5 יח"ל – ציון 70, 4 יח"ל – ציון 80
* בחינת בגרות באנגלית –5 יח"ל – ציון 65, 4 יח"ל – ציון 70
* ציון פסיכומטרי/תיל בדגש כמותי- 550
* ציון כמותי בפסיכומטרי/תיל-100
* רמה 3 באנגלית
עבור בוגרי מכינות קדם אקדמיות (יש לעמוד בכל התנאים):
* מתמטיקה- 70
* אנגלית- 70
* פיזיקה- 70
* כתיבה מדעית- 70
* ציון פסיכומטרי/תיל בדגש כמותי- 550
* ציון כמותי בפסיכומטרי/תיל-100
* רמה 3 באנגלית
* רמת עברית מבחן יעל- 100 לפחות
אפשרויות התעסוקה של מהנדסי חומרים
המטרה שלנו במכללת עזריאלי היא להכשיר אתכם כמהנדסי חומרים ותהליכים בעלי ידע מעמיק ומיומנות גבוהה, שיכולים להשתלב בתפקידים רבים ומגוונים במספר רב של תחומים: מבחירת חומרי הגלם לייצור מוצרים על-פי מטרותיהם של המוצרים, דרך מחקר, פיתוח ויישום של תהליכי ייצור ועד למחקר ופיתוח של חומרים ברמה האטומית והמולקולארית.
זה לא יהיה מוגזם להגיד שאין כיום תחום ייצור, מחקר או פיתוח בתעשיות השונות, שבו לא תוכלו להשתלב: בתעשיית ההייטק ובמכוני מחקר, בהנדסת החומרים הקלאסית, בתחומי החומרים למיקרואלקטרוניקה, טכנולוגיות סביבתיות, מזון, תרופות, רפואה ועוד.
מאחר ובשנים האחרונות, רוב התעשיות עוברות שינוי מהותי והופכות לתעשיות עתירות-ידע המבוססות על טכנולוגיות מתקדמות וחומרי גלם חדשים, מהנדסי החומרים מתקבלים בהם בזרועות פתוחות, ומשתלבים בהן ללא כל בעיה.
מבין הארגונים הבולטים שקולטים לשורותיהם מהנדסי חומרים ניתן לציין את: אינטל, אי.וי.אקס., טבע, רפא, אפלייד מטריאלס, מוטורולה, וישיי, טאוור-סמיקונדקטור, אלביט מערכות, אלת"א מערכות, גל-אל (שותפות של אלתא מערכות בע"מ ורפא"ל), אופיר אופטרוניקה, התעשייה האווירית, התעשייה הצבאית, הקריה למחקר גרעיני נגב (קמ"ג), המרכז למחקר גרעיני שורק (ממ"ג), רפא"ל, מז"פ (מדור לזיהוי פלילי, משטרת ישראל), עשות אשקלון, מנועי בית שמש, טורבוכרום, אורמת, אורדן, פלסן סאסא, אורן צובה, מקורות, ברייט-סורס, חברת החשמל לישראל, עיריות ומועצות אזוריות ומקומיות, משרדי ממשלה ועוד.
התמחות בחומרים למיקרואלקטרוניקה
מכשירה מהנדסים בעלי ידע אקדמי ומעשי בתהליכי הייצור בתעשיית המוליכים למחצה, לדוגמה, הפיכתו של הסיליקון למעבדים במחשבים ובטלפונים חכמים. כמו-כן, ההכשרה כוללת את לימוד העקרונות המדעיים והשיטות למציאת וחקירת כשל בהתקנים מיקרו-אלקטרוניים, תוך התמקדות בהבנה פיזיקלית של הכשל והכרת מערכות מדידה רלוונטיות, באמינות ואבטחת איכות, ובתהליכי זיווד מתקדמים להתקנים מיקרו-אלקטרוניים.
התמחות במשאבי טבע וסביבה
התכנית כוללת את כל שלבי התכנון של תהליכי טיפול במים ובשפכים תוך שימוש במתודולוגיות וכלים עדכניים, הכוללים את תהליכי התכנון המקדימים בהם נבחנת הטכנולוגיה המתאימה לצד היבטים כלכליים ומנהליים של הפרויקט, עבור לתהליכי תכנון מתקדמים בהם נדרש המהנדס לתכנן את כל מרכיבי הפרויקט בפועל וכלה בתכניות מפורטות לביצוע. תכנית הלימודים כוללת את היבטי הקשר שבין מים ואנרגיה (Water Energy Nexus), כלומר, צריכת מים להפקת אנרגית שמש, ביו-אנרגיה ואנרגיה מפסולת או בוצה, וצריכת אנרגיה לטיהור מים והתפלה.
שאלות ותשובות
היכן ניתן עוד ללמוד לתואר בהנדסת חומרים?
ארבעה מוסדות אקדמיים בלבד בכל הארץ מעניקים תואר ראשון בהנדסת חומרים.
מתוכם אנחנו המכללה היחידה והשאר הן אוניברסיטאות.
מה הייחודיות של המחלקה במכללה?
כתלמידים במחלקה להנדסת חומרים תיהנו משלל יתרונות:
- שילוב מרצים שמגיעים מהתעשייה
- תוכנית לימודים עדכנית שמותאמת לתחומים הרלוונטיים בתעשיית ההיי-טק
- הכשרה מעשית במעבדות בחברות היי-טק
- פרויקט גמר בתעשייה או במכוני מחקר מובילים
- הצלחה מוכחת – אחוז גבוה מאוד של הבוגרים משתלבים בתעשייה, לא פעם בהמשך לפרויקט הגמר שנעשה בהנחיה של אותה חברה.
מה ההבדל בין הנדסת חומרים, הנדסה כימית וכימיה?
מדובר ב-3 תחומים שונים:
הנדסת חומרים – תחום הנדסי שעוסק בהבנת תכונות והתנהגות של חומרים שונים בכל שטחי הטכנולוגיה העכשווית.
הנדסה כימית – תחום הנדסי שעוסק בתרגום פיתוח במעבדה לייעול ולהפקת מוצרים בתהליכי ייצור, במיוחד בתעשייה הכימית.
כימיה – תחום מדעי שעוסק בחקירת מבנה חומרים, בהפקת חומרי גלם חדשים ובפיתוח שיטות לזיהוי חומרים והרכבם.
מהנדס חומרים אמור לקחת את מה שפיתחו הכימאים במעבדה, לתרגם אותו לפיילוט תעשייתי שעובד, ובהמשך לייצר אותו במפעל.
ההכשרה של מהנדס כימיה מכשירה להשתלבות במפעלים טכנולוגים.
ההכשרה של סטודנט להנדסת חומרים מכשירה להשתלבות בתעשיות היי-טק.
האם יש דרישה למהנדסי חומרים?
בוודאי. הדרישה למהנדסי חומרים הולכת וגדלה, וקיימות משרות רבות בתחום הנדסת חומרים.
מהנדסי חומרים עובדים בתעשייה כמהנדסי תהליך, מהנדסי אפליקציה בתחום החומרים, מהנדסי אינטגרציה, מהנדסים בתחום מחקר ופיתוח חומרים, ועוד.
במקרים מסוימים, מהנדס חומרים יכול גם להשתלב בתפקידים שבהם הדרישה הראשונית היא למקצועות כמו מהנדס כימיה, מהנדס מכונות, כימאי או פיסיקאי.
בוגרים רבים שלנו משתלבים בעבודה בהיי-טק, במקומות בהם ביצעו את פרויקט המהנדס שלהם או במקום שבהם עבדו במשרת סטודנט בשנים ג'-ד'.
בנוסף, גורמים מהתעשייה פונים אלינו באופן קבוע בחיפוש אחרי סטודנטים או בוגרים לתפקידים שונים בתחום הנדסת חומרים.
פרויקטי גמר
אקסטרוזיה להרכבי חומר מבוסס עץ ללא תוספים תרמופלסטיים
רועי ריינברג, בוצע בחברת Daika Wood בהנחיית ד"ר מיכאל לאיאני.
דאיקה הינה חברה צעירה אשר מבצעת שימוש חוזר בפסולות עץ לקבלת מוצרים שונים. היא עושה זאת על ידי שימוש בפסולת העץ כרכיב העיקרי בתהליך כימי ייחודי הכולל רכיבים טבעיים בלבד, שבסופו מתקבל חומר גלם חדש בו ניתן להשתמש בתהליכי ייצור רבים כדוגמת כבישה או אקסטרוזיה.
לרוב, פסולת עץ אינה מטופלת באופן נרחב וזאת על אף הכמויות הגדולות שנוצרות מדי יום.
פרויקט זה התמקד בייצור בשיטת אקסטרוזיה, כאשר מטרתו העיקרית של הפרויקט הינה לבצע ניתוח איכותי של התהליך בשימוש עם חומר הגלם של החברה.
בחינת יכולת חיזוי עמידות של ציפוי DLC לתנאי סביבה על פי מדידות מיקרו-קשיות
מלק אבו עודה, בוצע בחברת אופיר אופטרוניקה בהנחיית אינג 'יואב גרשמן (בוגר המחלקה).
חברת אופיר אופטרוניקס עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרים לשוק המערכות האלקטרו-אופטיות לתחום האזרחי והביטחוני. בין היתר, ייצור של עדשות למערכות לראיית לילה. על גבי העדשות מיושם ציפוי נגד שחיקה אשר תכונותיו האופטיות הן חשובות מאוד.
ציפוי (DLC) Diamond like carbon הינו שכבה הבנויה מתערובת של פחמנים בהיברידיזציות SP2, SP3 ומימנים, זהו מגוון של חומרים שונים. DLC משמש כשכבה האחרונה בציפוי ל- IR. ישנה חשיבות רבה לציפוי זה כיוון שיש לו עמידות לשחיקה וקשיות גבוהות ויציבות כימית, לצד שקיפות ספקטרלית טובה בתחום.
לפני שנשלח ללקוח, ציפוי חייב לעבור סבב של מבחני עמידות בתנאים קיצוניים על מנת לבדוק אם הציפוי עומד בדרישות המפרטים או לא. סבב זה עשוי לקחת זמן רב ולכן עלתה השאלה "האם מדידת המיקרו-קשיות ואורך הסדק של ציפוי יכולה לחזות את עמידותו לתנאי סביבה?"
מטרות הפרויקט היו – אפיון המצב הקיים היום מבחינת מיקרו-קשיות של שכבות DLC שונות, ובחינת הקשר בין מיקרו-קשיות ואורך סדק ציפוי DLC לבין עמידותו למבחני עמידות לתנאי סביבה
שיפור שיטות פיתוח טביעות אצבע סמויות על נייר
הדר משיח, בוצע ב מעבדת פיתוח טביעות אצבע סמויות, מז"פ , משטרת ישראל, בהנחיית דר' אלפונסו בן טולילה, מז"פ
הפרויקט עוסק בשיפור שיטות קיימות לפיתוח טביעות אצבע סמויות (ט"א) על מצעים שונים. בחלקו הראשון הפרויקט עוסק בפיתוח ט"א על נייר המבוססות על גילוי מרכיבים שומניים של הטביעות ובחלקו השני בפיתוח טביעות אצבע על כפפות ניטריל והשוואה בין ארבע שיטות פיתוח שונות.
מטרת השלב השני של הפרויקט הוא ייעול אופן העבודה במעבדה על ידי השוואה בין ארבעה שיטות פיתוח מוכרות לטביעות אצבע על כפפות ניטריל.
תוצאות:
שלב ראשון- נראה כי הוספת שלב של ציפוי המצע במכשיר ה-VMD לפני פיתוח בשיטת PD אכן מזרזת את התהליך ומשפרת את תוצאות הניסוי. בשלב שני , מן הניסוי עולה כי השיטה היעילה ביותר לפיתוח טביעות אצבע על כפפות ניטריל היא VMD עם 53% הצלחה. השיטה הנפוצה לפיתוח סופרגלו+CV יצאה עם אחוזי הפיתוח הנמוכים ביותר ביחס לאחרים 40%, ושיטת הפיתוח MMD+PD יצאה עם 45%. כתוצאה מהפרויקט השתנו שיטות העבודה במז"פ ויועלו, השג מדהים.
מעבדות המחלקה להנדסת חומרים
מעבדות הנדסת חומרים ותהליכים בעזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, מתפקדות כמעבדות הוראה לסטודנטים של המחלקה להנדסת חומרים , והן כמעבדות מחקר.
במעבדה מכשור עדכני ברמה גבוהה להכנה, טיפול ואפיון של חומרים בתחומי הנדסת החומרים הקלאסית. בנוסף למעבדות בתחומי הנדסת החומרים הקלאסית, הוקמו ב 2024 שתי מעבדות ייחודיות לתחומי החומרים למיקרואלקטרוניקה – מעבדת סינתזה ומעבדת איפיון.
הפעילות במעבדות כוללת שיתוף פעולה עם תעשיות עתירות ידע וטכנולוגיה במו"פ יישומי-תעשייתי במסגרת ביצוע פרויקטי הגמר – פרויקטי המהנדס- של הסטודנטים בשנה הרביעית ללימודיהם. מעבדות הנדסת חומרים ותהליכים כוללות מכשור עדכני בתחומים הבאים: אפיון אנליטי מטלוגרפי, תכונות מכניות, מדידות תרמיות, התנהגות סביבתית, ציפויים, תהליכי ייצור ובדיקות אל-הרס ואפיון ומדידות חשמליות של חומרים למיקרואלקטרוניקה.
ציוד המעבדה בתחומי הנדסת החומרים הקלאסית
מבנה, מיקרומבנה ובדיקות אל-הרס (Structure, Microstructure & NDT): חיתוך (גס ועדין) וציוד ליטוש להכנת דגמים מטלוגרפיים. מיקרוסקופ אופטי הכולל אפשרות לביצוע עיבוד תמונה באמצעות תוכנה ייחודית לתחום החומרים. מיקרוסקופ אלקטרונים סורק (SEM) עם אנליזת EDS. בדיקות אל-הרס בשיטות: אולטרסוניקה, זרמי מערבולת וצבעים חודרים.
תכונות מכניות (Mechanical Properties): מכשור לבדיקות מתיחה, לחיצה, כפיפה, נגיפה, התעייפות, קושי ומיקרוקושי.
קורוזיה וציפויים (Corrosion & Coating): פוטנציוסטט , קורוזיה גלוונית, ציפוי אלקטרוליטי ואלקטרו-לס.
טיפולים תרמיים (Heat Treatment): תנורים מעבדתיים לביצוע טיפולים תרמיים וציוד לביצוע חיסום.
טכנולוגיית אבקות (Powder Technology): ערבוב וטחינת אבקות, תנורי ייבוש, מכבשים מעבדתיים לביצוע כבישה וציפוף אבקות. סנטור עם או ללא אווירה מגינה, עד לטמפרטורות גבוהות.
ריתוך (Welding): ריתוך MIG, ריתוך TIG.
יציקה (Casting): יציקות חול, קליפה, דפוס מתכתי ודפוס קרמי.
ציוד להדפסת תלת ממד (3D Printing): מדפסת תלת ממד מסוג SLA, ומדפסת תלת ממד מסוג DLP.
ציוד המעבדה בתחומי החומרים למיקרואלקטרוניקה
מדידות אופטיות של שכבות דקות (Interferometry & Ellipsometery): אליפסומטר למדידת עובי שכבות ומקדם שבירה של שכבות דקות.
אקטיבציית פני שטח )מכשיר UVOCS) , הסרה/ציפוי שכבות מפרוסות סיליקון (Dry Etch, Spinner, Sputter): אקטיבצית פני שטח, הסרה ו/או ציפוי על גבי פרוסות סיליקון.
בחינת דגמים ומדידות במיקרואלקטרוניקה (Testing & Measurement): מיקרוסקופ אופטי, מיקרוסקופ אלקטרונים סורק (SEM), 4 point probe
בוגרי המחלקה
מה למדתי: הנדסת חומרים
תואר נוסף: .M.Sc בהנדסת מערכות
היום אני: מנהל פרויקטים לפיתוח מוצרים רפואיים בחברת MEDTRONIC
על המכללה: הידע שרכשתי במכללה מהווה נדבך קריטי בקידום וההצלחה שלי.
עוד משהו: במסגרת חברתOSG עברתי לארה"ב להיות מהנדס המפעל בשלוחה האמריקאית של החברה.
מה למדתי: הנדסת חומרים במכללה
תואר נוסף: תואר שני בכימיה מהאוניברסיטה העברית
היום אני: מהנדס לחקר תקלות ואחראי רעלים בחברת Medtronic, החברה הגדולה בעולם לציוד רפואי.
על המכללה: בזכות הכלים שרכשתי במהלך הלימודים במכללה אני מסוגל לנווט בעצמי ביקום של ידע ומיומנויות.
עוד משהו: המסע שלי ככל הנראה לא יסתיים לעולם, כי לסקרנות האישית שלי אין גבולות. כל עוד אני מסוגל לחשוב תמיד אמצא דברים חדשים שיעניינו אותי.
מה למדתי: הנדסת חומרים (סיימתי בהצטיינות יתרה)
תואר נוסף: תואר שני בהנדסת חומרים וכיום במסלול לדוקטורט PhD באוניברסיטת תל אביב
על המכללה: השילוב בין העבודה בתעשייה ללימודים תרם לי המון, הלימודים חפפו את העבודה היומיומית שלי באינטל והעניקו לי כלים ויכולת לפתור בעיות הנדסיות והבנה מעמיקה של עבודתי. התקופה במכללה היוותה חוויה נהדרת עבורי הן מבחינה חברתית ובעיקר מבחינה אקדמית, ותמיד תהיה לה מקום חם בליבי.
עוד משהו: בעקבות הטמעת פרויקט הגמר שלי בהצלחה במפעל אינטל קרית גת זכיתי בפרס הפרויקט המצטיין ע"ש אינג' סגן שיר חג'אג' ז"ל.
מה למדתי: תואר ראשון בהנדסת חומרים
תואר נוסף: תואר שני באוניברסיטה העברית במנהל עסקים עם התמחות בחקר ביצועים (עם כוונה להמשיך לדוקטורט)
היום אני: מנהל הנדסה בחברת MEDTRONIC, חברת ציוד רפואי גלובלית עם כ- 80,000 עובדים בעולם.
על המכללה: נהניתי מאוד מהלימודים והאווירה במכללה. סגל המרצים היו סבלניים ותומכים לעזור ולהסביר. בלימודי התואר המתקדמים נוכחתי לדעת שהרמה האקדמית במכללה לא נופלת מאוניברסיטאות בעלות שם דבר ברמתם בארץ.
עוד משהו: אני מנהל צוות של 7 מהנדסים שרובם בוגרי המכללה מחוגי הנדסת חומרים והנדסת מכונות.
מה למדתי: הנדסת חומרים התמחות במשאבי טבע וסביבה
תואר נוסף: תואר שני בהנדסת הסביבה באוניברסיטת תל אביב
היום אני: חוקר במעבדה לננוטכנולוגיה סביבתית של דר' אינס צוקר
על המכללה: הלימודים בהתמחות נטעו בי את הרצון להעמיק ולחקור תהליכים טבעיים והנדסיים בתחום המים והסביבה.
עוד משהו: המחקר שלי משלב בין הנדסת חומרים לסביבה, ועוסק בבחינת ההשפעות הסביבתיות והבריאותיות של ננו-חומרים.
מה למדתי: הנדסת חומרים
היום אני: מהנדסת פיתוח אפליקציה בחברת ההייטק קורנית דיגיטל
על המכללה: התואר והידע שרכשתי במכללה אפשרו לי להגיש מועמדות למגוון רחב של תפקידים, ולבחור את זה שהתאים לי ביותר.
עוד משהו: האפליקציה מאפשרת התאמה של אופנה אישית מהלקוח הפרטי ועד המותגים הגדולים.
מה למדתי: הנדסת חומרים מתקדמים
היום אני: לומדת במסלול הישיר לדוקטורט בחומרים במכון ויצמן למדע ברחובות
על המכללה: נוכחתי לדעת שתכנית הלימודים של המכללה מעניקה ידע רחב, מגוון ועדכני יותר מרוב המוסדות.
עוד משהו: בזכות המלגות המיוחדות שקיבלתי במכללה הצלחתי לסיים את התואר הראשון.
מה למדתי: הנדסת חומרים
על הלימודים: התואר מעניק ידע בסיסי נרחב ומאפשר הבנה בכל הקשור לחומרים, טכנולוגיה, מחקר וייצור
עוד משהו: ממליץ לכל הסטודנטים להנדסה לנסות ולהפיק כל מה שהם יכולים, מכל הבחינות, מהתהליך החשוב של הלימודים. ליהנות מכל רגע ולשמור על קשר הדוק עם כל החברי ללימודים, מהנדסי העתיד.
מה למדתי: הנדסת חומרים
היום אני: מהנדס חומרים בחברת שפיר הנדסה בענף אבטחת איכות, ומתרגל בקורס מדע והנדסת חומרים במכללה.
על המכללה: חוויית הלימודים במכללה מאוד כיפית ומאתגרת ותמיד קיבלנו יחס מיוחד מאנשי הסגל במכללה שעזרו לנו להתמודד עם כל הקשיים שפגשנו במהלך תקופת הלימודים וגם לאחר מכן.
עוד משהו: את פרויקט הגמר, שהיה חדשני וייחודי, ביצעתי עם קבוצת חוקרים במכון קזאלי לכימיה יישומית באוניברסיטה העברית.