הנדסת תוכנה או מדעי המחשב?

הנדסת תוכנה או מדעי המחשב?




שני התחומים, גם מדעי המחשב וגם הנדסת תוכנה, עוסקים בהיבטים של פיתוח מערכות מבוססות תוכנה. אבל כבר מתוך השם ניתן ללמוד על ההבדל. מדעי המחשב הינו תחום מדעי, בעוד שהנדסת תוכנה הוא תחום הנדסי.
במדעי המחשב מתמקדים יותר בנושאים תיאורטיים כמו אלגוריתמים, זמני ריצה של תוכנות במצבי קיצון, וחלוקה של בעיות מופשטות שונות לקבוצות על פי הקושי במציאת הפתרון עבורן.

לעומת זאת, בלימודי הנדסת תוכנה לומדים את הבסיס התיאורטי שמקנה תחום מדעי המחשב, אבל בנוסף לכך לומדים איך לבנות בעבודת צוות מערכות תוכנה גדולות ואיכותיות שניתן לתחזק באופן יעיל לאורך זמן. כלומר סטודנטים להנדסת תוכנה לומדים את כל הרקע התיאורטי שמקנה תואר במדעי המחשב, ובנוסף, הם מקבלים כלים הנדסיים הבנויים ממתמטיקה, פיזיקה, ניתוח ובדיקה של מערכות, ותכנון פתרון לבעיות מעשיות. כמו כן לומדים בהנדסת תוכנה איך לבנות מערכות תוכנה שבנוסף להיותן איכותיות, הן גם בעלות ממשק נוח הן לבני האדם והן לשילוב במערכות הנדסיות אחרות.

מקצוע הנדסת התוכנה משלב בתוכו גם מדע וגם הנדסה, ולכן לימודי הדנסת תוכנה נמשכים כארבע שנים, לעומת שלוש שנים במדעי המחשב. ברור שמשך זמן של ארבע שנים מקנה לסטודנטים יתרון בידע ובהכשרה מעשית ולכן בוגר התואר בהנדסת תוכנה מוכן להשתלבות מוצלחת בתעשייה ובתארים מתקדמים.

גולת הכותרת של התואר בהנדסת תוכנה היא פרויקט הגמר שמתבצע בשנה הרביעית. פרויקט זה מביא לידי ביטוי את הנושאים השונים שהסטודנט למד במהלך התואר ומקנה לבוגר יתרון ממשי כאשר הוא מבקש לקבל משרה נחשקת בתעשיית התוכנה.

הנדסת תוכנה הוא תחום שמתחדש ומתעדכן כל הזמן. לפיכך יש לטפח בוגרים אשר יהיו יצירתיים, סקרנים, ובעלי יכולות המאפשרות להם להשתלט במהירות על תחומי טכנולוגיה חדשים. על מנת להכין את הבוגר לעתיד, בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה אנחנו משלבים בין מקצועות קלאסיים ובסיסיים הנחוצים לכל מהנדס תוכנה ובין קורסים חדשניים המכינים את הבוגר להשתלבות בחזית הטכנולוגיה.
על מנת לשמור על גמישות מרבית, בתוכנית להנדסת תוכנה בעזריאלי אין מסלולי לימוד. במקום מסלולי לימוד הסטודנט בוחר מתוך אוסף של קורסי בחירה המתעדכנים בכל שנה, וכך הסטודנט יכול להתמחות בזמן אמת בחידושים הטכנולוגיים ובמקצועות הנדרשים בשוק העבודה.

בואו להיות מהנדסים!