דף הבית » שירותי מחשוב
שירותי המחשוב
חדשות ועדכונים
יש לשמור קבצים רק על כונן רשת H - כונן זה הינו אישי והגישה אליו היא ע"י הסטודנט בלבד. כונן זה מגובה ולכן ניתן לשחזר ממנו מידע במקרה הצורך. מומלץ לשמור קבצים באותיות לועזיות (אנגלית). בכונן זה קיימות ספריות מובנות (Mail, public_html), אין לשנות, למחוק ו/או להוסיף לספריות אלו דבר אין לשמור קבצים על שולחן העבודה (Desktop) – ניתן לשים עליו קיצורי דרך בלבד, שמירת קבצים בשולחן העבודה יכולה להביא לאובדן קבצים בכניסה הבאה למערכת. אין לשמור קבצים על כונן מקומי C – כונן זה, נגיש לכולם ונמחק בעת כיבוי המחשב.
שעות פעילות לתמיכה טכנית:
יום א עד ה משעה 10:00 בבוקר עד 22:00
יום שישי משעה 8:00 עד 13:00
בכל תקלה נא לפנות אלינו דרך פנייה מתחנת המידע או דרך תפריט 'צור איתנו קשר'
שירותי המחשוב ממלאים תפקיד מרכזי בעבודה המדעית והאקדמית במכללה ונועדו לשרת את כלל משתמשי המכללה. מחלקת המחשוב מופקדת על בקרת השימוש במשאבי המחשוב, אבטחת המידע וזרימתו של המידע ברשת המחשוב ומניעת שימוש בלתי הולם במשאבים הללו. משאבי המחשוב מוגבלים ומשרתים קהל רחב של סטודנטים, מרצים ועובדים ויש להשתמש בהם בתבונה, בחסכון ובאורח סביר, שלא יפריע לניהול התקין והשוטף ולעבודתם של אחרים. הציות לכללים חיוני לתפקודם התקין של מערכות המחשוב במכללה.
שמירת שם משתמש וסיסמה:
- ההרשאה לשימוש בשירותי המחשוב היא אישית. הסיסמה היא סודית וחסויה ואין למוסרה לגורם אחר.
- מחלקת המחשוב רשאית לנקוט צעדים כנגד מי שפעל בניגוד לאמור לעיל, לרבות בדרך של חסימת אפשרות השימוש בשירותי המחשוב.
- המשתמש חייב להחליף את הסיסמה לפחות אחת לשנה.
שימוש בדואר האלקטרוני:
- מחלקת המחשוב מקצה לחברי הסגל והסטודנטים במכללה תיבת דואר אלקטרוני מכללתית לשם ניהול כל התכתובת הרשמית עם המכללה.
- מחלקות המכללה מנהלות חלק מהתכתובת עם הסטודנטים באמצעות תיבת הדואר האלקטרוני המכללתית.
- באחריות הסטודנטים לעיין בתיבת דואר זו אחת לשבוע לפחות.
- באחריות חברי הסגל באוניברסיטה לעיין בתיבת הדואר זו בתדירות סבירה.
- הפצת "דואר זבל" או משלוח של מכתבי שרשרת או פרסומות אסורים בהחלט.
שימוש במעבדות:
- למחשבים יש להיכנס עם שם משתמש וסיסמה.
- השימוש במחשבים יעשה רק לצרכים אקדמיים.
- אין להזיז את המחשב או לנתק אביזרים נלווים.
- אין לשוחח בטלפון נייד או לשמוע מוזיקה בצורה המפריעה לאחרים.
- אין להכניס אוכל ושתיה למעבדות.
- שימו לב! יש לשמור על הציוד במעבדות, אי ציות יגרור עבירת משמעת שתידון בוועדת משמעת!
על מנת לפתוח חשבון משתמש במערכות המחשוב יש לקבל תחילה ממנהל הסטודנטים שם משתמש וסיסמה ראשונית (8 תווים).
שימו לב! לא ניתן להיכנס לשירותי המחשוב עם הסיסמה הראשונית.
*אם הנכם מעוניינים לבצע את פתיחת החשבון ממחשבי המעבדות במכללה, יש לבצע כניסה למחשב עם שם משתמש student וסיסמה password.
- לחצו על קישור זה.
**שימו לב, המדריך הוא לממשק בעברית. אם נפתח ממשק באנגלית, ניתן להחליף את השפה בתחתית המסך שנפתח.
- הזינו שם משתמש וסיסמה ראשונית ולחצו כניסה. שימו לב! הסיסמה היא תלויית רישיות.
- ענו על שאלות הזיהוי ולחצו שמור תשובות לשאלות מזהות. שימו לב:
- ניתן לענות בעברית או באנגלית.
- מספר ת.ז. חייב להיות בעל 9 ספרות.
- התשובות לשאלות צריכות להיות בעלות 2 תווים לפחות.
- בשורה האחרונה יש לחבר שאלה ולענות עליה, על אורכה של השאלה ועל אורכה של התשובה להיות 4 תווים לפחות.
- בסמך הבא הזינו סיסמה החדשה, שימו לב שבעת הזנת הסיסמה החדשה המחשב במצב אנגלית וללא Caps Lock.
אין להכיל את שם המשתמש, השם הפרטי (באנגלית) או שם המשפחה (באנגלית) בסיסמה, סיסמה כמו 1David2 למשתמש david היא סיסמה לא חוקית!
על הסיסמה החדשה לעמוד במספר כללים:
- אורך של 9-14 תווים.
- אות גדולה אחת לפחות.
- תו מיוחד אחד לפחות (!,@,#,$,%,&,*).
- ספרה אחת לפחות.
- לחצו החלף סיסמה והמתינו לאישור שהסיסמה הוחלפה.
- כעת, כנסו גם לתיבת הדוא"ל (היא תהיה זמינה כרבע שעה לאחר פתיחת החשבון).
ניתן לשנות את הסיסמה למערכות המחשוב בכל זמן נתון, לשינוי הסיסמה נא בצעו את השלבים הבאים, לכל בעיה ניתן לפנות למחלקת המחשוב ע"י פתיחת קריאת שירות באתר המחשוב
- לחצו על קישור זה.
**שימו לב, המדריך הוא לממשק בעברית. אם נפתח ממשק באנגלית, ניתן להחליף את השפה בתחתית המסך שנפתח.
- הזינו שם משתמש וסיסמה וליחצו כניסה.
- לחצו על החלפת סיסמה
- הזינו את הסיסמה החדשה בשדות המתאימים, שימו לב שבעת הזנת הסיסמה החדשה המחשב במצב אנגלית וללא Caps lock.
- על הסיסמה החדשה לעמוד במספר כללים:
- אין להכיל את שם המשתמש, השם הפרטי (באנגלית) או שם המשפחה (באנגלית) בסיסמא, לדוגמא עבור שם משתמש david סיסמא כמו 1david2 אינה חוקית!
- אורך הסיסמא צריך להיות בין 9 ל- 14 תווים.
- על הסיסמא להכיל אות גדולה אחת לפחות.
- על הסיסמא להכיל תו מיוחד אחד לפחות (!,@,#,$,%,&,*).
- על הסיסמא להכיל לפחות סיפרה אחת.
- דוגמא לסיסמא חוקית: User34%jceSt
- לחצו החלף סיסמה והמתינו לאישור החלפת הסיסמה.
במקרה ששוכחים את הסיסמה ניתן לאפס אותה בכל רגע נתון, לאיפוס הסיסמה נא בצעו את השלבים הבאים, לכל בעיה ניתן לפנות למחלקת המחשוב ע"י פתיחת קריאת שירות באתר המחשוב.
- למדריך מפורט ליחצו כאן, למסך האיפוס לחצו על קישור זה.
**שימו לב, המדריך הוא לממשק בעברית. אם נפתח ממשק באנגלית, ניתן להחליף את השפה בתחתית המסך שנפתח.
- נפתח מסך איפוס סיסמה, הקלידו שם משתמש ותעודת זהות, הקלידו את הקוד שקיבלתם לטלפון הנייד.
- הגדירו סיסמה חדשה עפ"י המדיניות ולחצו החלף סיסמה. שימו לב! במידה ומצב המחשב הוא עברית, יש להחזירו למצב אנגלית.
- על הסיסמה החדשה לעמוד במספר כללים:
- אין להכיל את שם המשתמש, השם הפרטי (באנגלית) או שם המשפחה (באנגלית) בסיסמה, לדוגמא עבור שם משתמש david סיסמא כמו 1David2 לא חוקית!
- אורך הסיסמה בין 9 ל- 14 תווים.
- אות גדולה אחת לפחות.
- תו מיוחד אחד לפחות (!,@,#,$,%,&,*).
- ספרה אחת לפחות.
- דוגמא לסיסמה חוקית User34%jceStu:
- יופיע אישור על שינוי הסיסמה.
- לחצו המשך
לשינוי שאלות הזיהוי נא בצעו את השלבים הבאים, לכל בעיה ניתן לפנות למחלקת המחשוב ע"י פתיחת קריאת שירות באתר המחשוב.
- לחצו על קישור זה.
**שימו לב, המדריך הוא לממשק בעברית. אם נפתח ממשק באנגלית, ניתן להחליף את השפה בתחתית המסך שנפתח.
- הזינו שם משתמש וסיסמה ולחצו כניסה.
- לחצו על הגדרת שאלות ותשובות מזהות.
- בשלב זה יפתחו תיבות טקסט המיועדות להכנסה מחודשת של תשובות השאלות, הזינו פרטים רצויים
- לחצו שמור תשובות לשאלות מזהות והמתינו לאישור שהנתונים עודכנו.
- כניסה לדוא"ל – Office 365
- העברת הודעות אוטומטית לכתובת אחרת
- הורדה והתקנת Office
- משאבי Office 365
- סנכרון הגדרת דואר במכשירים ניידים
כל סטודנט חייב לבצע כניסה לתיבת דוא"ל Office 365 של המכללה.
לכניסה לתיבת הדוא"ל של Office 365 אנא בצעו את השלבים הבאים, בכל בעיה ניתן לפנות למחלקת המחשוב ע"י פתיחת קריאת שירות באתר המחשוב.
שימו לב! תיבת הדוא"ל זמינה כרבע שעה לאחר ביצוע פתיחת חשבון משתמש.
חובה להיכנס לתיבת דוא"ל זו, הודעות והתראות מהספרייה נשלחות אך ורק לכתובת זו!
- לחצו על דואר אלקטרוני בתפריט העליון ולאחר מכן על הקישור המתאים או לחצו כאן
- כעת בדף הכניסה של מייקרוסופט הכניסו את כתובת המייל המלאה ואת הסיסמא לשירותי המחשוב. כתובת הדוא"ל שלכם היא שם המשתמש עם סיומת post.jce.ac.il@
- אם אינכם מצליחים להיכנס לחשבון בצעו שינוי סיסמא לשירותי המחשוב, שימו לב! אין לתת סיסמא הדומה לשם המשתמש, למעבר להנחיות לשינוי סיסמא לחצו כאן.
- לאחר הכניסה לחשבון, ב – Options ניתן להפוך את שפת התיבה לעברית או לנתב מיילים שמגיעים לתיבה זו לכתובת דוא"ל אחר (אם תעשו כן בכל זאת חובה להיכנס לתיבה זו לפחות פעם בשנה על מנת שלא תנעל).
באפשרותכם לבצע העברה אוטומטית מתיבת הדוא"ל Office 365 של המכללה לתיבת דוא"ל אחרת.
שימו לב! גם לאחר ביצוע תהליך זה יש להיכנס לחשבון לפחות פעם בשנה על מנת שלא ינעל.
להלן ההנחיות (ההנחיות שבסוגריים הן עבור ממשק בעברית).
- היכנסו לתיבת הדוא"ל Office 365.
- לחצו על כפתור ההגדרות (בצורת גלגל שיניים) שנמצא בצד ימין (שמאל) למעלה ליד שמכם ובחרו ב- Options (אפשרויות).
- בתפריט מצד ימין (שמאל) בחרו Forward your e-mail (העבר את הדואר האלקטרוני שלך).
- בחלק של Forwarding (העברה) (לא בחלק הראשון של הוספת חשבון) כתבו את כתובת הדוא"ל אליה תרצו להפנות את ההודעות.
- לחצו Start Forwarding (התחל בהעברה).
שימו לב! ההמלצה של מחלקת המחשוב היא לעבוד עם התיבה הזו וממשק ה- Outlook הנוח ודווקא לחבר את החשבונות האחרים לחשבון זה. זאת ניתן לבצע בחלק העליון של מסך ההעברה.
במסגרת שירותי Office 365 באפשרותכם להוריד ולהתקין חבילת Office על מחשבכם האישי.
הנחיות להורדת התוכנה (ההנחיות מתייחסות לממשק בעברית, בממשק באנגלית ייתכן והכפתורים נמצאים בצד השני):
- כנסו לדוא"ל Office 365 של המכללה (הנחיות לכניסה).
- לחצו על כפתור האפשרויות שבצורת גלגל שיניים מצד שמאל למעלה שנמצא ליד שם המשתמש.
- בחרו ב"הגדרות Office 365".
- בתפריט מצד ימין, בחרו ב"תוכנה".
- בחרו את השפה בה תרצו ש- Office יותקן.
- להתקנת הגרסה האחרונה של Office , לחצו על "התקן את Office" .
- המשיכו ופעלו עפ"י הנחיות ההתקנה.
- ניתן לבצע 5 התקנות שונות של התוכנה.
- הנחיות נוספות ומידע על המשאבים והשירותי של Office 365 העומדים לרשותכם ניתן למצוא כאן.
*רישוי התוכנה יישאר זמין כל עוד הנכם סטודנטים מן המניין במכללה.
המשאבים העומדים לרשותכם עבור Office 365 ו- Office 2013
ניתן כעת להתחבר לרשת האלחוטית מכל מקום במכללה ע"י ביצוע הפעולות הבאות:
- ודאו שהחיבור לרשת האלחוטית פעיל
- בחרו את רשת JCE-WL
- בדף הכניסה לרשת האלחוטית שיופיע הזינו:
- שם משתמש: שם המשתמש לתחנת המידע ולשירותי המחשוב
- סיסמא: סיסמת הכניסה לתחנת המידע ולשירותי המחשוב
- לחצו התחבר והתחילו גלישה
הדפסה דרך הרשת האלחוטית של המכללה
ניתן להיכנס לתחנת מידע רק במידה ופתחת חשבון משתמש, במידה וזוהי כניסתכם הראשונה לחצו כאן
- פתחו את אתר המכללה בכתובת www.jce.ac.il ולחצו על כניסת סטודנטים
- הכניסו שם משתמש וסיסמא ולחצו כניסה למערכת. במידה ושכחתם את הסיסמא לחצו על הלינק שכחת את הסיסמא? בתחתית המסך.
אתר קורס, כאמור, הינו מסגרת קורס ווירטואלית עבור הסטודנט לתקשורת עם המרצה ולקבלת חומרי לימוד לקורס. סטודנט, הגולש לאתר הקורס, יכול לקבל אינפורמציה לגבי דרישות הקורס, סגל הקורס, חומר הקריאה, ועזרי לימוד אחרים.
לכניסה לאתרי הקורסים בתחנת המידע:
- לחצו על הכפתור " כניסה לאתרי קורסים" בתפריט הראשי של תחנת המידע.
- יפתח מסך ובו רשימת אתרי כל הקורסים אליהם הנכם רשומים
- כעת לחצו על כפתור "כניסה לאתר הקורס" בשורה הרצויה.
- יפתח אתר הקורס. אתר הקורס בנוי ממספר קטגוריות של חומרי מידע לסטודנט, המאורגנות בטבלאות נפרדות. הקטגוריות הקיימות באתר הן:
- פרטי קורס, עדכון מרכיבי הציון ושיטת הבחינה.
- מועדי בחינות.
- סגל הקורס: שמות חברי סגל הקורס (המרצה העיקרי, מרצים נלווים, מתרגלים ובודקי עבודות), אמצעים ליצירת קשר ושליחת דוא"ל דרך אתר הקורס.
- חומרי למידה: חומרי למידה יכולים להיות מקטגוריות שונות, כגון: סילבוס, תרגילי בית, עבודות, מבחנים משנים קודמות, אתרים מומלצים, מצגות של הרצאות, וכו'. חומרי הלמידה נטענים לאתר ע"י המרצה כקבצים מצורפים.
הגשת עבודות, הינה הדרך בה הסטודנט מקבל/מגיש דרך האתר, את מטלות המרצה.
- לחצו על מקש "הגשת עבודות" אשר בתפריט אתרי קורסים.
- במסך שיפתח מפורטים פרטים כגון: פרטי הקורס, פרטי המטלה (שם, מועד אחרון להגשה, כמות שותפים, סוג קובץ להגשה, מלל מטלה, סטאטוס הגשה), יחד עם קישור לקובץ המצורף.
- לצורך צפייה במטלה, לחצו על הקובץ המצורף.
- לצורך הגשת המטלה, צרפו את הקובץ הרצוי ולחצו "הגש מטלה".
- במידה וההגשה הוגדרה לקבוצות (זוגות, שלשלת וכו'), ניתן לרשום את ת.ז השותפים במקום המתאים.
בתחתית העמוד ישנה אפשרות לעבור לשנים ולסמסטרים קודמים ולצפות במטלות קודמות.
*לא ניתן לבטל הגשת מטלה לאחר שכבר נשלחה והתקבל מספר אסמכתה.
**לא ניתן להגיש עבודה בקבוצות עבור סטודנטים שבקבוצת תרגול אחרת.
להלן מדריך לשימוש במערכת המדפסות במכללה